Skip to content
Tags

,

Incursiune în femeia IKEA și într-o sectă planetară…

January 13, 2013

Image

Am insotit o prietenã in pelerinaj la unul din acele temple moderne care e o hală IKEA si am evadat de acolo tîrziu, istovit, cu pãrţi ale creierului obliterate durabil si cu panica de animal hăituit pe care o incerc doar cind sint forţat sa dau teste IQ.

IKEA ma terorizeaza chiar mai rau chiar decat acele odioase teste impuse acum pana si in institutiile UE, unde nu mai poti fi nici portar daca nu le dai.

​Pus nas in nas cu șirurile alea de diagrame drăceşti unde trebuie sa completezi rapid ce lipseste, ma cuprinde o ură neputincioasa. Invariabil, testele spun ca am un indice de inteligenţã cu mult sub media planetara.

La fel de uniformă, implacabilă si nivelatoare ca si testele IQ, religia IKEA a fagocitat insidios ratiunea umanilor. Pana si in Pakistan am zãcut in camere de hotel unde mobila ascetica inca mai purta resturi de eticheta cu numele alea de demoni nordici cu care ne hipnotizeazã dulapurile IKEA.

IKEA e chiar mai rau decat o religie: e o secta. Ca in orice secta, ți se repetã ca te vei purifica si vei deveni mai bun montandu-ti singur uneltele de mantuire dupa reguli stricte, decise de un guru frugal, însã cosmic de bogat, care îti ia banii in schimbul unor bileţele indescifrabile pe care si-a mazgalit pravilele opace: acele dracesti si imposibil de urmat instructiuni de asamblare care nu lasa loc creativitatii personale. Gurul e aici octogenarul miliardar suedez Ingvar Kamprad, simpatizant nazist in tinerete, fondatorul firmei si al sectei IKEA si unul din cei mai bogati oameni de pe planeta.

Totul zumzãie discret a sectă înăuntru, de la muzica conceputa pentru spalarea personalitatii, pana la tehnica manipulatorie prin care esti atras sa-ti petreci viaţa acolo, impingand un carucior prin labirintul ce trebuie obligatoriu parcurs pana la capat, trasat dinadins fara scurtaturi; ba chiar facut sa maninci acolo dimineata, la pranz si seara chiftele in sos tomat si alte preparate ce dau adictie religioasa. Toate astea ca sa trudesti a doua zi, injurand disperat si asudand dizgratios, caznindu-te pe o oroare schioapa care in final nu va semăna deloc cu ce ai vazut in magazin si pe care, dupa ce ai platit-o, tot tu ai carat-o in sicriele alea din carton.

Am remarcat ca doctrina manipulatorie IKEA actioneaza mai ales asupra creierului feminin. Ele ii trag acolo pe amaratii de barbati care presimt animalic, fara a gasi o scapare demna, ca vor fi supusi unui test IQ decisiv: pe langa cel estetic, al alegerii mobilei si accesoriilor, va veni momentul asamblatului viril si inteligent acasa.

Pe aceste femei IKEA as vrea sa le pot monta eu, daca mi se pun toate piesele la dispozitie. In general, când sînt lăsat slobod, fara instructiuni precise, asamblez foarte creativ, ba chiar imi raman câteva mâini de şuruburi si stinghii inutile.

Advertisements
7 Comments
  1. Un nene permalink

    Stimate domn Dan Alexe, imi place ce ati fumat, chiar daca v-a facut putin cam paranoic. Vreau si eu numarul dealerului dvs.

  2. Matei permalink

    Simt nevoia sa raspund, pentru ca, in primul rand, imi place IKEA (din motive pe care le voi insira mai jos) si mai apoi pentru ca textul de mai sus nu mi se pare tocmai cinstit. Consumismul nu a fost inventat in Suedia, iar IKEA e departe de a lua formele cele mai atroce ale acestuia (pentru o comparatie, propun un pelerinaj prin mall-urile din Bucuresti).

    Asocierea cu “o secta”, care pare la prima vedere plauzibila, mi se pare eronata. Una din trasaturile specifice ale magazinului suedez este ca, pe langa mobila, vinde si o parte din cultura tarii din care vine. Nordicii sunt in general eficienti si disciplinati. Daca valorile astea se regasesc realmente in serviciile fiecarui magazin (asa cum se pretinde), sau daca ele sunt valori intr-adevar, nu stiu.

    Insa, spre deosebire de altele, mobila pe care eu am cumparat-o de la IKEA a fost mereu usor de transportat (si nu doar la cumparare), a incaput pe orice usa, a fost mai ieftina decat la alte magazine si… mi-a placut.

    De asemenea, as mai adauga, punctual, ca scurtaturi exista in magazin, mancarea pare mai sanatoasa (si nu neaparat mai adictiva) de cat cea de la KFC, McDonalds si altele, iar montajul cu instructiuni e o optiune. Procesul in mod clar nu este unul creativ, dar nu vad de ce ar fi. Imi place sa fiu creativ atunci cand vorbesc cu o femeie, dar imi doresc ca laptopul la care scriu sa fie asamblat intr-un mod cat mai sec, plictisitor si anost, insa eficient (si fara tranzistoare care sa ramana in plus).

  3. Matei, scuzati-mi indrazneala, dar cred ca se spune consumerism (In nici un caz “consumism”) Multumesc Dan Alexe pentru sarcasmul original, corect de altfel, pe care il expuneti in articolele scrise parca dupa o discutie simpla, la un pahar de vin rosu cu un prieten. 🙂

  4. “pe langa mobila, vinde si o parte din cultura tarii din care vine. Nordicii sunt in general eficienti si disciplinati.”

    Mda, unul din mijloacele de a-l manipula pe redneck, indiferent de ţara din care provine, e “rasismul ţărănesc”, atribuirea de abilităţi magice fiecăruia după neamul lui: dacă unul fură, e numai fiindcă e ţigan, dacă e constructor, arhitect, militar şi inginer bun, trebuie să fie neapărat neamţ, dacă e negru trebuie să vândă droguri la colţul străzii şi dacă e franţuzoaică sau braziliancă trebuie să fie o zeiţă a sexului. (Românul, se ştie, e născut poet, aşa încât ar trebui să-ţi scrii posturile în versuri 😀 )

    • Matei permalink

      Intai, o mica chestiune de logica: am spus este ca “nordicii sunt in general eficienti”. Asta nu inseamna ca toti oamenii eficienti sunt nordici, si nici ca toti care fura sunt tigani. Pe langa asta, cred ca exista anumite natii au anumite trasaturi, care, fireste, tin (in cea mai mare masura) de contextul istoric. A le ignora in totalitate e la fel de stupid ca a le considera valori absolute.
      Eu nu am avut intentia sa fac nici una, nici alta.

      Ar fi interesante si comentarii la mesajul efectiv, nu doar la diverse virgule din text…

  5. Daniel C. permalink

    Logica execrabila din categoria…ce eu nu pot pricepe cu mintea mea marginita…sau ce mie nu imi place….automat este etichetat nu e bun.Si nici macar logica nu e.Nici sa ma bati dar nu am priceput unde e problema cu Ikea?
    Nu am crezut ca pot sa citesc atatea ineptii….scrise de cineva de la care aveam asteptari (dupa cv cel putin)….si care se pare ca in mod subiectiv nu haleste un brand anume. Dar de la un gust personal ca aici…si pana la a vorbi de ”spalarea personalitatii’….”secta”…”doctrina manipulatorie”…este cale ca de la poarta spitalului pana la sectia de psihiatrie.
    Ori aveti ceva complexele de inferioritate …ori o fi din cauza IQ-ului ala de care tot amintiti ca nu il aveti…..clar aveti o problema.
    Ikea saraca (sau saracul)….nu are! Nu mai mult ca McDonalds,…grupul Carrefour…MegaImage (Delhaize)…sau orice alt lant vreti de magazine mare ce incearca pe cai legale sa isi promoveze produsele.

    Cu respecte!

    • Popescu permalink

      N-ai inteles nimic. Nu te forta, poate fi daunator.

      Fara respect !

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: