Skip to content

Despre urși și ceceni: eșecul contactului cultural…

February 4, 2013

Image

 Cu generalul Dudaiev, primul lider al Ceceniei independente.
In contactul intre prieteni din culturi opuse eșecul se poate strecura la fel de insidios ca în amor: fără să vrei, se infiripează ucigătoarea dezamăgire.E greu sa te prezinți ca bărbat uneori, mai ales cind urăști sportul, mașinile, motocicletele, armele etc. și ajungi intr-o cultură unde tocmai astea sint cele mai importante. Pe acest fundal l-am cunoscut  in Cecenia pe Mohamed Bașir.Mohamed îmi era totul, de la bodyguard la partener de skanderbeg și șofer, conducând o Ladă fără suspensie de parcă era mașină de curse. Doar de mâncare nu făcea, asta nefiind demn de un bărbat.

Am trecut cu brio toate testele lui în ale bărbăției, de la băut vodcă cu cana, la sorbit, din aceeași cană, supă din seu de oaie. Nu reușea însă să mă aprecieze total, pentru că nu îi ascunsesem aversiunea mea față de fotbal si față de holbatul la competiții sportive în general. Il irita și nu reușea sa definească faptul ca nu voiam sa stau lângă el să ne uităm împreună la cutare campionat… iar eu nu știam cum sa nu-l dezamăgesc…

Cînd a aflat ca e ziua mea ………………………………
.
Povestea
Despre urși și ceceni: eșecul contactului culturalpe site-ul Europei Libere :

Alte episoade :

Despre “Machealã cosmicã în Georgia si cum am invatat ca sint un nimeni” :
https://cabalinkabul.wordpress.com/2013/01/19/despre-macheala-cosmica-in-georgia-sau-cum-am-aflat-ca-sunt-un-nimeni/
Dinți de aur și pantere parfumate: în spatele unui scoop… Cum l-am intervievat pe cel mai cãutat om de pe planeta la inceputul anilor 1990 :
https://cabalinkabul.wordpress.com/2013/01/19/dinti-de-aur-si-pantere-parfumate-in-spatele-unui-scoop-scurta-versiune-romana/Versiunea engleza a aceleiasi istorii : Perfumed panthers and golden teeth : the backstage of a scoop…
https://www.facebook.com/note.php?saved&&note_id=325706144113605Fragmente filmate dintr-o ceremonie cecenă :
https://www.facebook.com/photo.php?v=182138821819964&set=vb.100000715425489&type=3&theater

Am pus mai multe extrase din filmări din Cecenia pe YouTube :
https://www.facebook.com/dom.pernety

Image
From → ISLAM, Paraphernalia

Leave a Comment

Leave a Reply

