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Dans le sillon de la vache ardente

J’empruntai le sillon de la vache ardente,
Sa croupe grésillante embrasa mon regard.
Je tâtai de ma langue sa bouse écumante
Et soûl de son arôme pétris-je mon braquemart.

Magnificence bovine, à ton pis je m’abreuve
Et de ma langue râpeuse j’épelle ton nom : Sainte-Beuve !
Oyez, aurochs femelles à la grâce pesante, 
Oyez-vous mes suppliques à la gent ruminante ?

Paisibles créatures de gourdes affublées
De ma gloire érectile, vous toutes déméritâtes.
Portées par ma faconde, vous par trop me tâtâtes.

Imperturbable vache, je veux que tu le saches :
Tu vaques à tes corvées la croupe rassemblée…
C’en est trop et c’est vache.

 
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Despre interactiunea omului cu vaca, vezi si ciudatele obiceiuri ale triburilor maasai din Africa, pastori de vite prin excelenta, care se hranesc in special cu singe proaspat, tras din vena vacilor vii asa cum tragem noi petrol de la pompa. De aceea, maasaii mananca extrem de rar carne: a omorî o vaca e ca si cum ai sacrifica un Mercedes. In schimb, unii din acesti pastori de vite sint extrem de dezgustati de ideea de a consuma laptele vacilor!… Explicatia lor e simpla: singele este curat, e lichidul vietii, pe cand laptele nu e decât o secretie, ca si saliva, sau transpiratia (sau altele, pe care nu le vom pomeni). Pentru unele triburi maasai, asadar, ideea ca ar bea o cana de lapte e ca si cum ar bea o cana de saliva.

 

Pina la urma, cei inconsecventi in simbolica tabuurilor alimentare sintem tot noi. Daca ne-am urma cartile sfinte, ar trebui sa ne delectam cu lacuste si miere salbatica, precum St. Ioan Botezatorul, si sa nu ne atingem deloc de porc, animal interzis cu strictete crestinilor in cartea de bucate a lui Moise numita Leviticul…

 

Cf.