Skip to content

Fantasme cu grași și bluze pe gât…

January 24, 2015

283385_228950923805420_1835377_n

— Mă excită doar grașii.

— Iar pe mine: bluzele pe gât.

Mă privea fix, în puțina lumină ce intra de afară, cu ochi reci, inteligenți, neprietenoși. Părea amuzată, deși nu zâmbea. Făcuserăm amor neconvingător, dar mult si lung. Era mai degrabă achitarea unei datorii. Mă topeam după ea, iar eu nu îi displăcusem, desi era greu de spus dacă aș fi putut într-adevăr s-o seduc, s-o fac să se-ndrăgostească. Genul care te supune la teste, care te examinează chiar și in timp ce te rostogolești cu ea…

O frumusețe respingătoare, isprăvită în tot, buze, păr, picioare, degete, bărbie, dinți… Fără bijuterii, fără pretenții, strângea în brațe adevărat, nesimulat, simțeam că-i place, deși nu se căznea s-o arate… O singură dată s-a lăsat dusă, s-a-nmuiat, s-a topit, a renunțat să mai controleze si am auzit-o șoptind, într-o parte, nu mie, ci așa, în întuneric:

— “Ce bine e… Oh, ce bine e“…

Gemea atât de natural că m-am înduioșat și m-am oprit. Atunci n-a mai zis nimic și n-a mai mișcat, doar mă mângâia ușor pe umăr cu dosul palmei. Tăcea, nu era absentă – aștepta.

— Spune-mi de tine, i-am zis și spre mirarea mea n-a sunat fals, chiar voiam să știu.

— Pe mine mă excita doar grașii, a pronunțat calmă.

— Iar pe mine bluzele pe gât, i-am răspuns, obișnuit cu dialogurile astea absurde cu fete care așteaptă să fie impresionate de fraze istețe, cu umor spontan și cinism îmbuibat.

S-a-ntors spre mine, fața vărgată fin prin jaluzele de becul de-afară.

— Cum adică bluze pe gât?

— Da, am un fetiș, o obsesie: când văd o femeie, o fată cu bluză pe gât, știi tu, cu guler din ăla cum ți se lipește la spital când ți-ai rupt o vertebră, mi se scoală pe loc, dureros…

— Aha… nu ca acum, mi-a zis înțelegătoare, și nici măcar nu era sarcastică. Am o bluză de-asta, dacă vrei mi-o pun pentru tine, deși e cald.

A tăcut, iar eu n-am insistat să-mi arate bluza, pe care mi-o imaginam sintetică și total ne-erotică.

Brusc mi-am amintit ce auzisem:

— Cum adică te excită doar grașii?

Mă privea in întuneric. Mi-a luat fața între mâini si și-a apropiat-o pe-a ei. Mi-șoptit:

— Am niste fantasme pe care nu le-aș recunoaște nici măcar pe divan la psihanalist… Poate nici la judecata de apoi.

Pentru că tăceam, neștiind ce sa zic, căutând să decriptez ce auzisem, a aprins veioza.

Lumina ne-a izbit violent, fără umbre, ca de morgă, fața ei avea urma strivită pe care-o lasă luxura tristă. Buze umflate, ochi holbați, cearcăne, păr cleios. Asta-i punea și mai mult în evidență frumusețea. De la gât în jos, cum zăcea într-un cot, cercetându-mă de-aproape, totul, curba sânului, granulația coapsei, genunchiul neted, ba chiar si faptul că al doilea deget de la picior (echivalentul arătătorului la mână) era mai lung decat cel mare, totul era de-o frumusețe respingătoare, care te pune pe fugă.

— Cand vreau să mă excit în cap, sau chiar în viața reală, îmi imaginez că sunt violată de niște grași. Grași oribili, cu țâțe de femeie, coapse enorme, gâfâitori, mirositori. Unul are un maieu din plastic, cu găurele, prin care iese mult păr. Sunt transpirați și mă posedă violent. Unul mă pălmuiește. Altul mă scuipă. Când meditez la asta, intru în transă, ca în yoga, aproape că leșin. Încă n-am găsit un bărbat care să-mi producă așa ceva.

Am tăcut, plin de ciudă pentru efortul meu de dinainte si acrobațiile neapreciate.

— Te-am întristat? mi-a zis, nu foarte îngrijorată, mângâindu-mă. N-ar trebui să-ți spun lucruri de-astea.

— Și-ai încercat vreodată? Cu grași?

Și-a luat mâna de pe mine și s-a retras puțin într-un colț de umbră, lăsându-mă in violența veiozei.

— Nu. Nu. Ce prost ești.

Brusc m-a enervat atâta pretenție aruncată cu avantajul luminii puternice în ochii mei.

— Păi tu ai zis că asta vrei.

M-a privit calmă, trăgând lent o pernă spre sâni.

— Am zis că-i o fantasmă. Fantasmele nu se realizează, altfel ești pierdut.

— Deci nu vrei cu grași?

— Idiotule. Chiar aștepți un răspuns la intrebarea asta?

— Da, aștept. Imi povestești orori, eu sunt gata sa te accept și așa, ba chiar mă gândesc unde putem să găsim grași, iar tu deodată-mi zici că nu e important.

Arăta milă in ochi, ceea ce m-a enervat și mai tare. Cât încă ezitam între enervare și mărinimie s-a ridicat, recompunându-se în toată splendoarea ei, cu șolduri granulate și sâni fără aureole.

— Mă duc să caut bluza pe gât.

Am tras-o de mână înapoi in pat.

–Lasa bluza. Am inventat. N-am nevoie de bluză. Vino aici. Te ador. Mai zi-mi de grași. Vreau să-ți iubesc si fantasmele. Vreau să ți le realizezi prin mine. Spune-mi de grași.

Mă cerceta cu milă fără margini.

— Ai inventat, nu vrei bluze pe gât. Bine, o să-ți descriu fantasme cu grași. Stinge lumina.

One Comment
  1. Mda, infernul fantasmelor iraționale, chinuitoare prin arbitrariul lor, cu atât mai mult cu cât sunt atât de adânci și de persistente, încât e imposibil să le controlezi, ele tot zac înăbușite. Și uite așa rațiunea rămâne să le contemple crucită și chinuită, înjunghiată de te miri ce pofte nebune care nici nu știi de unde vin, dar care tocmai ele par să fie(de ce?) singurul adevăr.
    Două personaje cu imaginație, care lasă frumusețea perfectă bărbaților/femeilor fără imaginație, căci o astfel de frumusețe e plictisitoare, nestârnind instinctul. Fenomen/deviație explicate de Proust prin excesul de intelectualitate, deficitul de vitalitate etc.
    În rest, obișnuita perfecțiune stilistică, tușă realistă, capacitatea de a-ți pune pe ecran viața însăși, dar și o parte din inimă. Cred doar că ar trebui luxurie în loc de luxură și găsit altceva pentru ,,umorul spontan“, acolo e un mic clișeu.
    Singura nedumerire ar fi din ce poziție ajunge ea să îl mângâie pe umăr cu dosul? palmei, nu reușesc să îmi dau seama.

Leave a Reply

