Skip to content

Tsipras și presa greacă: cum deformează dreapta română percepția situației din Grecia

July 12, 2015

epa01295266 President of the Hellenic Olympic Committee, Minos Kyriakou (L) offers a cauldron to the President of the Organising Committee for the Beijing 2008 Olympic Games, Liu Qi (R) during the Lighting Ceremony of the Olympic Flame for Beijing summer Olympics, in Ancient Olympia, Greece, 24 March 2008.  EPA/SIMELA PANTZARTZI

Minos Kyriakou, armator, proprietar de nave și șantiere, președinte al Comitetului Olimpic Elen și proprietar al televiziunii ANT1 anchetate de CNA-ul grec, deschizând Jocurile Olimpice de la Pekin din 2008. Adversarii Syriza insinuează că ancheta asupra derivelor deontologice ale ANT1 ar fi un atac asupra presei inițiat de Tsipras.

S-au indignați mulți comentatori media de dreapta din România, în special prin zona Blogary și ILD, din cei care preiau orice zvon neverificat ce îi face diabolici pe cei din Syriza, de faptul că niște ziariști greci au fost chemați la procuratură și la CNA-ul grec pentru felul în care acoperă evoluțiile politice din țară.

Mulți au preluat și difuzat articolul ăsta de mai jos, fără să-și pună întrebarea de ce trebuie să ai o sursă australiană pentru așa articol-bombă despre cum Tsipras strivește presa care îl critică.

“Greek debt crisis: Journos who criticised Syriza probed by government agencies”

http://www.smh.com.au/world/greek-debt-crisis-journalists-who-criticised-syriza-investigated-by-government-agencies-20150709-gi84l1.html

Iată însă cum stau lucrurile în realitate:

Presa din Grecia, în special televiziunile, sunt controlate aproape în totalitate de magnați, armatori și bancheri. Până acum, informația în Grecia a fost condusă doar de echivalenți ai lui lui Berlusconi sau Voiculescu. Odată cu venirea Syriza la putere războiul televiziunilor împotriva guvernului a atins cote obscene.

Să luăm un nume de pe lista ziariștilor, furnizată în articolul australian de mai sus, “ziariști” în sfârșit anchetați pentru abuz, minciună și inducerea în eroare a populației – Manolis Kapsis de la Mega Channel. Și-a dat osteneala vreunul din comentatorii români de dreapta care acuză Syriza să afle cine e Manolis Kapsis de la Mega Channel, să vadă dacă nu cumva e vreun Mircea Badea chemat să dea socoteală pentru derapaje într-adevăr inacceptabile? Ei bine, Manolis Kapsis este fratele lui Pantelis Kapsis, fostul patron al cotidianului Ta Nea, pe care l-a părăsit pentru a intra în fostul guvern al bancherului Lucas Papademos.

Bancherul Lucas Papademos are, desigur, tot interesul să nu deranjeze înțelegerile trecute ale guvernului lui cu băncile și guvernele occidentale. Cât a ținut guvernul neales și nedemocratic al lui Papademos, acest Manolis Kapsis (fratele lui Pantelis din guvern) a sprijinit în fiecare seară, de la jurnalul televizat al Mega Channel, “austeritatea” și guvernul de “tehnocrați”. Odată venită Syriza la putere, însă, Mega Channel a devenit, precum Antena 3 în România, unul din cei mai veninoși dușmani ai guvernului lui Tsipras, difuzând chiar zvonuri cum că unii membri ai noului guvern de stânga ar vorbi rusește între ei.

Pare de bun simț, așadar, ca un asemenea om să fie chemat să dea socoteală în fața CNA-ului grec. Asta nu e jurnalism, ci manipulare publicã, dincolo de orice standard media acceptabil.

Sau, să luăm numita ANT1 din lista televiziunilor anchetate. ANT1 îi aparține lui Minos Kyriakou (cf. foto mai sus) un… “shipping magnate”, un armator, proprietar de nave și șantiere, președinte al Comitetului Olimpic Elen. Cum poate un asemenea om neplătitor de impozite (ca toți armatorii în Grecia) să dirijeze o televiziune națională? Unul din aceia care, precum răposatul Onassis, neachitând taxe, au devenit imens de bogați și nu vor acum, desigur, un guvern de stânga care să îi impoziteze. Minos Kyriakou are vechi probleme cu justiția și a fost deja condamnat la închisoare (cu suspendare) pentru escrocherie, iar nu de către Syriza, ci în 2007 deja.

Avem asadar de-a face cu echivalentii lui Vântu, Voiculescu și Dan Diaconescu. Armatori care posedã televiziuni si difuzeaza doar minciuni. Oameni chemați la procuratură și CNA-ul grec nu de Tsipras, care conduce guvernul doar din februarie, ci de justiția țării lor, deoarece ei pretind abuziv cã fac presã.

Ce face însă dreapta română? Se indignează și aruncă vina pe Tsipras și ai lui care vor să sugrume “presa liberă“.

Apărându-i pe acei tâlhari din Grecia care conduc false organisme media, încălcând orice deontologie, ei fac precum cei care, în occident, s-ar indigna de faptul că Voiculescu, Diaconescu și Vântu au ajuns la închisoare. Sau ar considera că dacă Badea și Gâdea sunt chemați la CNA pentru derapaje și manipulare asta e un atac asupra presei. Sau cã Dragnea nu a facut decat sã cheme oamenii la referendum.

Un minimum de prudență jurnalistică n-ar strica atunci când preluați asemenea știri. Grecia nu face acum decât să se debaraseze de arhaisme și balast nociv.

From → Paraphernalia

2 Comments
  1. diabolic permalink

    Dacă tot o dăm cu deontologia, macar să fim corecți până la capăt. Comparativ cu trusturile elene de presă care dau în guvernul elen, un trust românesc menționat în articol iși plătește impozitele, pe când altul care a pupat cu sârg vechiul regim, și nici măcar nu e menționat, nu și le-a plătit. Vă las să ghiciți la cine mă refer. În rest, articolul mi se pare de bun simț ca și celelalte articole de până acum. “Succesuri!” 🙂

    • gigi permalink

      ce suptil ai sugerat ca dom’ profesor plateste taxele si da locuri de munca la oameni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: