Skip to content

O odaliscă de pripas…

January 27, 2016

image83

Am cunoscut odată o ONG-istă franțuzoaică, una din alea specializate în țările musulmane ale lumii a treia, care era fascinată de poligamie.

Aproba, desigur, ca mulți umanitari occidentali, portul voalului de către femei. Eu tocmai ma întorsesem dintr-un lung sejur în Afganistan, unde văzusem bucuria și exuberanța cu care femeile, după fuga Talibanilor, lepădau cât puteau și purtau, sub abajurul obligatoriu de care voiau sa scape, jeans și sandale și abia așteptau sã poată să umble cu meșele în vânt, ca să aud tâmpite de occidentale apărând voalul integral ca făcând parte din “demnitatea femeii”.

Cand am contrazis-o și i-am venit cu argumente, mi-a scos ca si ea a fost in Kurdistan si Gaza și că știe ea mai bine decât mine ce vor femeile, că si ea e femeie, iar eu n-am cum sa pricep cum e cu pudoarea.

I-am vorbit atunci despre spălarea la creier din copilărie și despre degradanta poligamie, despre oroarea “haremului”, pe care ea o apăra, vizita la soț cu rândul, promiscuitatea, dușmăniile și ura dintre cele favorizate și cele doar producătoare de copii din datorie, lucru la care s-a enervat definitiv si mi-a sâsâit șerpește: –“Bietul de tine, de-ai ști tu ce complicitate se țese intre femeile alea !…”

… și a plecat indignată cu iubita ei, o spanioloaică năsoasă și păroasă.

Era ea pariziancă incultă, însă prinsese un lucru învârtindu-se cu anii prin sărăcia înturbanată din Levant: în islam, homosexualitatea e privită, e drept, cu aceeasi severitate ca in celelalte religii monoteiste, crestinismul si iudaismul ( spre deosebire de cultul baroc al budismului tibetan, căruia homosexualitatea ii e indiferentă), si pedepsita chiar cu moartea, cu rezerva ca islamul are o relativă indulgență pentru homosexualitatea feminină.

Dat fiind ca se considera ca nu exista penetrare reală (uneltele domestice, fructele si instrumentele muzicale eventual folosite nu intra aici la socoteală), amorul lesbian e considerat a nu afecta integritatea pretiosului capital sexual al femeii. E teoretic interzis, dar aproape niciodată pedepsit. Doar homosexualitatea masculină e un păcat mortal in islam. Ce fac femeile cu vasul mustitor nu interesează pe nimeni, câtă vreme rămân între ele.

Asta admira, graseind și gâlgâind, odalisca de pripas, asta găsea ea că e “complicitate” și o trăsătură a unei culturi tradiționale care trebuie protejată.

Aud că acum ține cursuri de islamologie la o universitate din provincie.

Cum? Nu știe arabă, nu.

From → Paraphernalia

3 Comments
  1. mcjail permalink

    Am cunoscut odata=candva, demult / altfel, nu-mi imaginez ca doar “o data” 🙂

  2. pai mai știu eu vreo câțiva, experți în istoria romilor, fără să cunoască limba romilor.

  3. Mitzaa Biciclista permalink

    De regulă, femeile sunt constituite să se laude cu înfăţişarea lor. O fi datorită faptului că de-a lungul istoriei, de când e omul om şi femeia femeie (sic!), femeia a priceput că frumuseţea ei poate fi o armă, o fi din cauză că bărbaţilor le plac femeile frumoase, habar nu am. Dar un lucru ştiu sigur, orice femeie de pe lumea asta simte o plăcere, chiar perversă uneori, să fie admirată în public. Aşa că eu nu înţeleg purtarea vălului decât dacă este o obligativitate sub ameninţarea măsurilor coercitive. Dar dacă madama respectivă susţine că ştie ea mai bine cum vine chestia asta, poate că ar merita să stea vreo câţiva ani în custodia unui nene din ăsta extremist care o obligă să stea doar cu vălul pe faţă. Şi nu doar atât, că ar fi prea simplu. Să se supună şi celorlalte obligaţii la care sunt supuse femeile islamiste.

Leave a Reply

