2018-01-22-PHOTO-00000044

Ortodoxia noastră românească, homofobă prin definiție, este obsedată de sex. Mintea înfierbântată a fundamentaliștilor ortodocși vede prin jaluzelele cuplurilor non-hetero numai malahie și sex-sex-sex. Fibra lor afectivă se nutrește din viziuni de orgii, împerecheri si torturi, ea nu concepe afectivitate reală, citit împreună, camarederie și plimbat prin parc pentru a admira veverițele. Creierul lor e traversat de viziuni de cravașe, latex și accesorii sado-maso. Mintea lor neagă dimensiunea umană a cuplurilor gay și vede numai sex.

2018-01-22-PHOTO-00000032

Ortodocșii fac așadar, precum fundamentaliștii musulmani, dovada unei obsesii cu sexul. Islamiștii își înfașă și închid femeile, închipuindu-şi că, lăsată singură, femeia se va împerechea animalic cu primul venit. La fel, fundamentaliștii ortodocși nu văd într-o relație, ba chiar într-un contact uman, decât sex-sex-sex, iar acela trebuie să se petreacă dupa canoanele Bibliei (unde totuși unul, precum Lot, acel model de pioșenie, s-a împerechiat cu fiicele lui).

(fragment din romanul meu abia ieșit, Pantere parfumate, Polirom 2017)

2018-01-22-PHOTO-00000036

Tiberiu Căpudean (click on pictures to enlarge) este un fotograf pribeag prin Europa care caută să dea o dimensiune estetică mediului celor cu o identitate sexuală diferită de cea a majorității românilor.

2018-01-22-PHOTO-00000008

2018-01-22-PHOTO-00000004

“Am fotografiat peste 100 de barbati gay în Europa si am vorbit cu ei despre momentele in care au simtit pe pielea lor homofobia, rasismul, xenofobia, ageism-ul si body shaming-ul. Mi-au povestit fie prin ce au trecut in adolescenta, fie intamplari recente. Ce li s-a spus sau ce li s-a facut… si cum s-au simtit. Unii dinte ei au fost exclusi sau discriminati de familiile lor, de colegi si chiar de catre alti membri ai comunitatii LGBT”, mi-a spus Tiberiu Căpudean, în cadrul proiectului NAKED.
 
“Barbatii din fotografiile mele sunt fotografi si contabili, biochimisti si bucatari, rugbisti si dansatori, primari si actori porno, profesori universitari si studenti, functionari si spălători de vase prin restaurante, vanzatori si ingineri. Vreau sa se inteleaga odata pentru totdeauna ca barbatii gay nu merg numai pe covoare rosii band sampanie in timp ce armate de paparazzi se ingramadesc la picioarele lor. Sunt oameni absolut obisnuiti care vor sa fie lasati sa-si traiasca viata alaturi de cei pe care ii iubesc. Sunt oameni care s-au saturat sa ceara voie sa traiesca. Fiecare are o poveste de spus. Demersul meu e dublu: estetic-fotografic și narativ, ambele atingând latura socio-afectivă.
Mă preocupă și fobia vârstei, ageism, care e la fel de distrugătoare atat printre gay, cat si printre persoanele straight. Nud pentru mine nu inseamna nici pornografie si nici erotism, desi sunt constient ca fiecare percepe lucrurile diferit. Faptul ca barbatii din fotografiile mele sunt dezbracati e lucrul cel mai putin important. Eu mi-am propus doar sa arăt vulnerabilitatea acestor oameni, iar poveștile pe care le-am cules sunt in aceeasi directie. Vreau sa fi vazuti si auziti. Si sper ca la un moment dat vor fi si intelesi. Nu arăt ceva anecdotic, nu e doar o fantezie sau o deviere, ci o altă latură a umanității.”

2018-01-22-PHOTO-00000007

Mai pun aici câteva vorbe despre căsătoriile gay:

România nu este singura țară care nu extinde drepturile cuplurilor în parteneriat civil până la cele ale cuplurilor căsătorite. În aceeași situație se mai află Bulgaria, Polonia, Cehia, Slovacia și țările baltice. Altfel zis, doar țări din fostul bloc comunist.

În Bulgaria, de altfel, căsătoria este definită în Constituție ca fiind cea dintre un bărbat și o femeie. Există acum un caz similar, două femei, ambele bulgăroaice, care s-au căsătorit în Marea Britanie, însă cazul nu a ajuns încă până la Curtea de Justiție a UE.

În 13 state membre în UE (14 în curând cu Austria), căsătoria a fost extinsă până la a acoperi cuplurile gay care doresc să treacă pe la primărie. Belgia, de pildă, a banalizat atât de mult căsătoria gay, încât până și rata divorțurilor între homosexuali se apropie de cea a cuplurilor hetero, depășind 20% din totalul căsătoriilor.

În Franța, însă, dezbaterea în jurul legalizării căsătoriilor între homosexuali și a posibilității de a adopta copii atinsese la un moment dat proporții calificate drept grotești. S-a cerut chiar un referendum național, lucru care a fost respins în cele din urmă de parlament. Disputa s-a extins după ce s-a decis că copiii născuți în străinătate din mame purtătoare, mame care nu fac decât să poarte și să nască copilul altora, pot primi cetățenia franceză.

Multe franțuzoaice, nu doar femei sterile, dar și homosexuale, merg în străinătate, cel mai adesea în Belgia sau Spania, pentru a găsi o mamă purtătoare în cazul în care doresc să aibă un copil, iar unele chiar pentru a se căsători. Întoarsă în Franța, chiar și o mamă singură cu copii are statutul de familie monoparentală.

2018-01-22-PHOTO-00000005

În schimb, mulți găsesc straniu că în privința familiilor de gays Franța republicană și laică se arată mai conservatoare decât regatele vecine ale Belgiei și Olandei, de pildă, unde mariajul gay a devenit legal deja în urmă cu un deceniu. Mai mult, în Belgia legea autorizează orice cuplu de homosexuali, chiar străini, să se căsătorească local, cu condiția ca unul din ei să fi locuit cel puțin trei luni pe teritoriul belgian, ei formând astfel o familie.


 

Doar o introducere… Curând un interviu și o dezbatere despre cum îți poți trăi umanitatea altfel decât în chinga ortodoxo-PSD-istă. (și click to enlarge)

.

Cf. și:

Tattoo You… sau corpul ca palimpsest

https://cabalinkabul.wordpress.com/2013/02/14/tattoo-you-sau-corpul-ca-palimpsest/

și :

Să nu mănânci porc tatuat

https://cabalinkabul.wordpress.com/2013/05/10/sa-nu-mananci-un-porc-tatuat/
—–